
Nauczyć się z tego programu można sporo, a jeszcze więcej się bawić!
Program ładny pod względem graficznym z zabawnymi animacjami może wywołać uśmiech na twarzy bawiącego się nim dziecka. Właśnie skojarzenie z zabawą, a nie nauką jest siłą tego programu. Dzieci nie tyle ćwiczą swoją pamięć, spostrzegawczość, koncentrację i myślenie przyczynowo - skutkowe, co dobrze się bawią. To, że się uczą, a nauczyć się z tego programu można sporo, jest niejako skutkiem ubocznym.
Natalia i Krzysztof Minge
psychologowie dziecięcy, autorzy wielu publikacji nt. wspomagania rozwoju dzieci
Zostały sprytnie skonstruowane w oparciu "nauki przez zabawę".
Macie Państwo możliwość skorzystania z bezpiecznego, wolnego od przemocy i hałasu programu komputerowego, który ma wymiar jednocześnie edukacyjny i zabawowy. Dla mnie, psychologa praktyka Akademia Umysłu® JUNIOR jest godnym polecenia programem edukacyjnym rozwijającym aktywność poznawczą dzieci. Zapracowanym zaś rodzicom daje merytorycznie potwierdzony zestaw ćwiczeń, który został skonstruowany w oparciu o najskuteczniejszą zasadę zapamiętywania - "nauki przez zabawę".
Ewa Iskierka-Kasperek
psycholog, pracuje w Poradni Polskiego Towarzystwa Dysleksji
Seria stanowi wartościowe uzupełnienie szkolnego programu nauczania.
Podstawa programowa nowoczesnej edukacji wczesnoszkolnej obejmuje trzy aspekty: zdobywanie wiedzy, rozwijanie umiejętności oraz kształtowanie umiejętności sprzyjających uczeniu się. W programach edukacyjnych JUNIOR skoncentrowano się na ostatnim z tym aspektów, czyli tym, który zajmuje najmniej miejsca w programach edukacji instytucjonalnej. Pod tym względem seria programów Akademia Umysłu® JUNIOR stanowi wartościowe uzupełnienie szkolnego programu nauczania.
dr Anna M. Ziółkowska
pracuje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Poznaniu
Praca z programem jest po prostu zabawą.
Trenowanie koncentracji uwagi i pamięci odbywa się na bardzo zróżnicowanym materiale, dostosowanym do wieku odbiorców, a przy tym niezwykle atrakcyjnym graficznie. Dzięki temu praca z programem jest
po prostu zabawą, a zasadniczy, edukacyjny cel ćwiczeń realizowany jest niejako przy okazji.
Dr Przemysław Bąbel
pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria powinna wzbudzić żywe zainteresowanie wszystkich osób zajmujących się kształceniem uczniów klas początkowych.
Nowa seria programów edukacyjnych Akademia Umysł® JUNIOR powinna wzbudzić żywe zainteresowanie wszystkich osób zajmujących się kształceniem uczniów klas początkowych (5-9 lat), zarówno profesjonalnych nauczycieli, jak i rodziców, którzy pragną aktywnie wspomagać rozwój naturalnych zdolności poznawczych dziecka. Wiele cech recenzowanego programu – począwszy od szaty graficznej, poprzez udźwiękowienie, a skończywszy na urozmaiconym zestawie zadań edukacyjnych – świadczy o tym, że został on zaprojektowany przez ludzi z pasją. Zaoferowali oni nowoczesne, i co ważniejsze, przyjazne dla użytkownika narzędzie, za pomocą którego nauczyciele i rodzice mogą starać się oddziaływać na dynamikę procesów pamięci i uwagę dziecka, zdolności o kluczowym znaczeniu dla jego udanej edukacji.
dr Sławomir Trusz
pracuje w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Komputerowy świat dla młodszych dzieci jest ich „placem zabaw”.
Dzieci, aby uaktywniać swój potencjał rozwojowy potrzebują bogatego i stymulującego środowiska. Współczesne przedszkolaki są już kolejnym pokoleniem, które poszukuje pożywki dla swoich chłonnych umysłów również w przestrzeni wirtualnej. To bardzo ważne, żeby ich wejście w świat komputerów było pozytywną inicjacją. Komputerowy świat dla młodszych dzieci jest ich „placem zabaw”. I tak jak to zawsze bywa z miejscem gdzie dzieci się bawią, a bawiąc uczą, ważne żeby było to było miejsce bezpieczne i przyjazne dzieciom.
dr Dorota Chmielewska – Łuczak
pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego